Jak nie żałować zmiany pracy? Zmiana pracy to niełatwe wyzwanie, które wiąże się z licznymi trudnościami – od podjęcia decyzji, przez żmudne przeszukiwanie ofert pracy, aż po przygotowanie CV i radzenie sobie ze stresem podczas rozmów kwalifikacyjnych. Jednak gdy dokonasz zmiany pracy na lepszą, może to okazać się jednym z najlepszych wyborów, jakie podejmiesz w swoim życiu! W tym artykule przedstawiam 5 kroków, które pomogą Ci zmienić pracę i… nie pożałować swojego wyboru.

Krok 1: Określ powody zmiany pracy 

Zanim zdecydujesz się na zmianę pracy, warto dokładnie przeanalizować swoje motywacje i powody, które skłaniają Cię do takiego kroku. Czy jest to brak satysfakcji z obecnej pracy, chęć rozwoju zawodowego czy może zmiana życiowych priorytetów? Określenie tych powodów pomoże Ci w wyborze nowej pracy oraz w przygotowaniu aplikacji.

Może się okazać, że tak naprawdę wcale nie musisz zmieniać pracy, tylko np. dogadać się z szefem co do warunków zatrudnienia. Dlatego nie pomijaj tego kroku! Często decyzja o zmianie pracy jest podejmowana pochopnie, a potem ludzie tego żałują.

Krok 2: Ocena swoich umiejętności i doświadczenia 

Następnym krokiem jest dokładna analiza swoich umiejętności i doświadczenia, aby wiedzieć, w jakich branżach i zawodach możesz znaleźć zatrudnienie. Jeśli nie masz doświadczenia w nowej branży, rozważ dodatkowe szkolenia, które pozwolą Ci zdobyć nowe umiejętności.

To też dobry czas na pracę z książką “Idealnie Dopasowana. Kariera szyta na miarę” , która pozwoli Ci odkryć, czy zostajesz w obecnej branży, czy wolisz coś zmienić!

Krok 3: Przygotowanie planu działania 

Kiedy już wiesz, dlaczego chcesz zmienić pracę, znasz swoje umiejętności i doświadczenie i wiesz, gdzie chcesz pracować, przygotuj plan działania, który pozwoli Ci zmienić pracę w sposób kontrolowany i skuteczny. W planie tym powinieneś określić m.in. branże, w których chcesz szukać pracy, sposoby poszukiwania ofert pracy oraz czas, który będziesz poświęcać na poszukiwania.

To kolejny często pomijany punkt! Ludzie często aplikują w ciemno i wydaje im się, że wysyłają mnóstwo CV i nic. Tymczasem po analizie okazuje się, że odpowiedzieli na 3 ogłoszenia. Nie działaj w tej sposób!

Krok 4: Przygotowanie CV pełne mocnych stron!

Kiedy już wiesz, w jakich branżach i zawodach chcesz szukać pracy, przygotuj CV, które pozwoli Ci wyróżnić się wśród innych kandydatów. Pamiętaj, że każde CV i list motywacyjny powinny być dostosowane do konkretnego stanowiska, na które aplikujesz! Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.

Krok 5: Przygotuj się na rozmowę kwalifikacyjną 

Zacznę od tego: składaj tyle aplikacji, ile tylko możesz, żeby zwiększyć szanse na zaproszenie na rozmowy kwalifikacyjne. Szczególnie jeśli dawno nie brałaś/eś udziału w rekrutacjach, możesz być trochę zardzewiały 😉 Dlatego bierz udział w rekrutacjach, nawet jeśli nie jest to Twoje wymarzone stanowisko – poćwiczysz, rozgrzejesz się, sprawdzisz rynek.

Kiedy już otrzymasz zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, dokładnie przygotuj się do tego spotkania. Dowiedz się jak najwięcej o firmie, w której chcesz pracować. Dowiedz się, jakie są wymagania stawiane kandydatom oraz przemyśl, jakie pytania mogą paść na rozmowie. Warto również przypomnieć sobie swoje najważniejsze osiągnięcia i umiejętności oraz przygotować odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Pamiętaj, że Ty też możesz zadawać pytania rekruterowi! Nie tylko on sprawdza, czy Ty jesteś odpowiednim kandydatem, ale i Ty sprawdzasz, czy to firma dla Ciebie. Dokładne sprawdzenie firmy i stanowiska z Twojej strony sprawi, że nie pożałujesz zmiany!

I ostatnia uwaga na koniec: po rozmowach wciąż możesz stwierdzić, że pozostanie w aktualnej pracy to najlepsza możliwość na dany moment. I to jest całkowicie OK!

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy w planowaniu swojej kariery i zmianie pracy, zamów książkę „Idealnie Dopasowana. Kariera szyta na miarę”. W niej znajdziesz praktyczne wskazówki i narzędzia, które pomogą Ci osiągnąć sukces zawodowy i znaleźć idealną pracę dla siebie!

Podobne wpisy